Historia firmy

Historia

2010-2011
Początek firmy
Utworzenie firmy i sprzedaż owoców

Na rynku benefitów dla pracowników działamy od 2010 roku. Jak to wszystko się zaczęło? Od skrzynki jabłek i stąd właśnie charakterystyczne zielone jabłko w logotypie Dailyfruits. Pewnego dnia dwóch pracowników firmy konsultingowej z Krakowa doszło do wniosku, że w firmie przydałaby się skrzynka świeżych jabłek.  Jacek Kwiecień i Bartek Krudysz byli już wcześniej związani z rynkiem owocowo warzywnym. Obaj pochodzą z rodzin w których tradycyjnie uprawiało się owoce warzyw i inne produkty ogrodnicze. Dzięki temu mieli wiedzę o tym skąd brać owoce dobrej jakości, w jaki sposób je przechowywać i jak przewozić. Skrzynka jabłek we własnym biurze zapoczątkowała nowy trend, który szybko odmienił oblicze polskich biur. Firma powstała formalnie w 2011 roku. Początkowo pracowali w niej tylko dwaj założyciele, a magazyn z owocami mieścił się na powierzchni 20 m2.

2012-2014
Oddział w Warszawie
Nowy oddziały i funkcje firmy

Gdy w 2012 roku firma Dailyfruits miała już kilkunastu stałych Klientów na terenie Krakowa, zapadła decyzja o założeniu oddziału w Warszawie. W stolicy zatrudniono nowych kierowców i osoby do pakowania. Wtedy dostarczanie owoców do biur, na polskim rynku było to całkowitą nowością, ale widać było rosnące zainteresowanie takim benefitem. Właśnie w tym okresie udało się nam wypromować ideę owocowych czwartków. Warto zaznaczyć, że nie było to do końca zgodnie z pierwotnymi intencjami – zawsze sugerowaliśmy, że owoce w pracy powinny być codziennie. Moda na owocowe dni się przyjęła i coraz więcej firm chciało mieć u siebie taką usługę. Szybki wzrost skłonił właścicieli Dailyfruits do inwestycji, które miały być motorem dalszego rozwoju. Powstała struktura firmy w ramach której rozdzieliliśmy funkcje zakupów, konfekcjonowania i logistyki na 3 osobne samodzielne działy. W 2014 roku otwarto także nowe magazyny obsługujące obszar Poznania i Wrocławia.

2015-2016
Rozwój oferty
Oferta - nowe produkty spożywcze

W tym czasie oferta Dailyfruits została rozszerzona o wiele nowych produktów spożywczych. Oprócz owoców i warzyw zaczęliśmy dostarczać także soki i syropy, bakalie, nabiał, produkty śniadaniowe i inne zdrowe przekąski. Znacznie poszerzyliśmy także obszar dostaw obejmując praktycznie całą Polskę. Nasze charakterystyczne drewniane, wielorazowe skrzynki zaczęły być rozpoznawalne w firmach w całej Polsce. Zaczęliśmy regularnie pojawiać się na konferencjach i kongresach dla branży HR, gdzie przekonywaliśmy o długofalowych korzyściach związanych z podniesieniem poziomu świadomości pracowników w zakresie zdrowego żywienia. Doprowadziliśmy do tego, że owocowe dni w firmach przestały być postrzegane jako coś oryginalnego. Stały się raczej obowiązującym standardem podobnie jak kawa z ekspresu czy służbowy laptop. Pozycja Dailyfruits na rynku była już ugruntowana, ale wciąż słuchaliśmy czego potrzebują nasi Klienci i szukaliśmy pomysłów na to, jak zaspokajać te potrzeby, żeby zmieniać rynek benefitów oferując coraz atrakcyjniejsze rozwiązania dla pracowników.

2017-2019
Dział dietetyczny
Jesteśmy liderem i tworzymy nowy dział dietetyczny

Założyliśmy Dział Dietetyczny. Razem z owocami i warzywami zaczęliśmy dostarczać regularnie ulotki edukacyjne i plakaty, a także organizować wykłady dietetyczne oraz indywidualne konsultacje dla pracowników firm z mierzeniem składu ciała i wieku metabolicznego. Tylko w 2018 roku za pomocą specjalistycznego sprzętu przebadaliśmy kilkanaście tysięcy osób. W tym samym czasie podjęliśmy również współpracę z Instytutem Medycyny Pracy, Aon Hewit i organizacją Human Power z którymi wspólnie badaliśmy zachowania żywieniowe pracujących Polaków. Lata 2018 i 2019 to również lata silnego rozwoju w zakresie powierzchni magazynowych, możliwości logistycznych oraz systemów informatycznych dzięki czemu możemy jeszcze szybciej reagować na rosnące potrzeby klientów. Inwestycja w magazyn centralny o powierzchni 3000m2 oraz nowe biuro w standardzie Breem o powierzchni 700 pozwoliło nam na poszerzenie portfolio zatrudnienie nowych osób i lepszą obsługę klienta. Inwestycja na poziomie 1mln 300tyś w autorskie rozwiązanie informatyczne daje ogromne możliwości do efektywnego planowania tras, rozwoju terytorialnego, rozwoju nowych linii produktowych oraz bardziej wydajnego planowania zakupów. W 2019 roku mieliśmy ponad 2000 Klientów, którym regularnie dostarczaliśmy zdrowe produkty dla pracowników.

2020
Dailyfruits Home
Dailyfruits - dostawa na home office

2020 rok przyniósł prawdziwą rewolucję na rynku benefitów. Wybuch pandemii spowodował załamanie się głównego źródła dochodów. Z dnia na dzień 80% dostaw owoców przestało być realizowanych ze względu na lockdown i masową pracę zdalną. Szukając strategii wyjścia z tej trudnej sytuacji nie zapomnieliśmy o pomaganiu. Dziesiątki ton owoców zamiast do biur trafiły do banków żywności i szpitali. W tym trudnym momencie szukaliśmy nowych rozwiązań, które będą lepiej dopasowane do gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości. Spotkania na żywo z dietetykami zostały zastąpione przez spotkania online. Łącznie w okresie pandemii przeprowadziliśmy ponad 500 webinarów dietetycznych w których wzięło udział około 30 000 pracowników. W 2020 roku powstał także koncept Dailyfruits Home. Nowy obszar działalności firmy obejmował dostawy świeżych owoców, warzyw i innych produktów spożywczych prosto do domów pracowników zamiast do zakładów pracy. W ofercie znalazły się zestawy z produktami rozgrzewającymi i wspierającymi odporność. Wiele firm zamówiło regularne dostawy paczek żywnościowych dla swoich pracowników od Dailyfruits Home wspierając w ten sposób zdrowie i odporność swoich zespołów. Widząc, że okres pracy zdalnej się przedłuża zaproponowaliśmy także alternatywne rozwiązania dla tradycyjnej wigilii pracowniczej. W ten sposób zaczęliśmy tworzyć świąteczne paczki okolicznościowe z zupełnie innymi produktami niż dotychczas. Oprócz świeżych owoców zaczęliśmy tworzyć zestawy prezentowe z miodem, piernikami w gorzkiej czekoladzie, winem, kawą, herbatą czy świeczkami zapachowymi.

2021
Sendgift
Sendgift.pl - nowa platforma do dystrybucji paczek

2021 rok to okres w którym szukaliśmy kolejnych pomysłów na integrację pracowników zdalnych. Udało nam się stworzyć rozwiązania, która umożliwiały zaangażowanie swoich zespołów przez pracodawcę bez fizycznego kontaktu. Na home office wysłaliśmy pracownikom firm zestawy produktów na grill, zestawy do domowej uprawy ziół czy zrobienia własnych owocowych lodów. W związku z poszerzającym się asortymentem nazwa platformy do dystrybucji paczek dla pracowników została zmieniona z Dailyfruits Home na Sendgift.pl. Wiosną i latem wiele firm powróciło do biur, a wraz z pracownikami powróciły regularne owocowe dostawy, które realizowaliśmy przed pandemią. W 2021 roku udało nam się także znacząco poszerzyć katalog produktów na święta Bożego Narodzenia. Łącznie w grudniu obdarowaliśmy ponad 130 000 pracowników – trzy razy więcej niż w poprzednim roku!

2022
Better Workplace
Początek Better Workplace

Od 2022 zaczynamy działać pod nową nazwą better workplace. Nowa nazwa firmy określa kierunek jaki towarzyszy nam od lat – wspieranie firm, które chcą poprawiać warunki pracy to nasza misja. Hasło jest jednocześnie zapowiedzią tego, że chcemy stale doskonalić naszą ofertę dla firm i rozszerzać pakiet dostępnych usług, które pomagają tworzyć lepsze miejsce pracy. Mając regularny kontakt z działami HR wiemy, jak bardzo zmieniły się potrzeby pracowników. Dzisiaj obsługa firm nie polega tylko na zapewnieniu owocowych czwartków w biurze ale kompleksowej obsłudze firm w zakresie dostarczania świeżej zdrowej żywności dla pracowników bez względu na to gdzie przebywają. Co więcej chcemy też promować wartościowe idee – zdrowe odżywianie, ekologię, szeroko pojęty wellbeing, potrzebę integracji rozproszonych zespołów. Wszystkie te potrzeby będziemy realizować poprzez nową markę parasolową better workplace.

2010-2011
Początek firmy
Utworzenie firmy i sprzedaż owoców

Na rynku benefitów dla pracowników działamy od 2010 roku. Jak to wszystko się zaczęło? Od skrzynki jabłek i stąd właśnie charakterystyczne zielone jabłko w logotypie Dailyfruits. Pewnego dnia dwóch pracowników firmy konsultingowej z Krakowa doszło do wniosku, że w firmie przydałaby się skrzynka świeżych jabłek.  Jacek Kwiecień i Bartek Krudysz byli już wcześniej związani z rynkiem owocowo warzywnym. Obaj pochodzą z rodzin w których tradycyjnie uprawiało się owoce warzyw i inne produkty ogrodnicze. Dzięki temu mieli wiedzę o tym skąd brać owoce dobrej jakości, w jaki sposób je przechowywać i jak przewozić. Skrzynka jabłek we własnym biurze zapoczątkowała nowy trend, który szybko odmienił oblicze polskich biur. Firma powstała formalnie w 2011 roku. Początkowo pracowali w niej tylko dwaj założyciele, a magazyn z owocami mieścił się na powierzchni 20 m2.

2012-2014
Oddział w Warszawie
Nowy oddziały i funkcje firmy

Gdy w 2012 roku firma Dailyfruits miała już kilkunastu stałych Klientów na terenie Krakowa, zapadła decyzja o założeniu oddziału w Warszawie. W stolicy zatrudniono nowych kierowców i osoby do pakowania. Wtedy dostarczanie owoców do biur, na polskim rynku było całkowitą nowością, ale widać było rosnące zainteresowanie takim benefitem. Właśnie w tym okresie udało się nam wypromować ideę owocowych czwartków. Warto zaznaczyć, że nie było to do końca zgodnie z pierwotnymi intencjami – zawsze sugerowaliśmy, że owoce w pracy powinny być codziennie. Moda na owocowe dni się przyjęła i coraz więcej firm chciało mieć u siebie taką usługę.
Szybki wzrost skłonił właścicieli Dailyfruits do inwestycji, które miały być motorem dalszego rozwoju. Powstała struktura firmy w ramach której rozdzieliliśmy funkcje zakupów, konfekcjonowania i logistyki na 3 osobne samodzielne działy. W 2014 roku otwarto także nowe magazyny obsługujące obszar Poznania i Wrocławia.

2012-2014
Oddział w Warszawie
Nowy oddziały i funkcje firmy

Gdy w 2012 roku firma Dailyfruits miała już kilkunastu stałych Klientów na terenie Krakowa, zapadła decyzja o założeniu oddziału w Warszawie. W stolicy zatrudniono nowych kierowców i osoby do pakowania. Wtedy dostarczanie owoców do biur, na polskim rynku było całkowitą nowością, ale widać było rosnące zainteresowanie takim benefitem. Właśnie w tym okresie udało się nam wypromować ideę owocowych czwartków. Warto zaznaczyć, że nie było to do końca zgodnie z pierwotnymi intencjami – zawsze sugerowaliśmy, że owoce w pracy powinny być codziennie. Moda na owocowe dni się przyjęła i coraz więcej firm chciało mieć u siebie taką usługę.
Szybki wzrost skłonił właścicieli Dailyfruits do inwestycji, które miały być motorem dalszego rozwoju. Powstała struktura firmy w ramach której rozdzieliliśmy funkcje zakupów, konfekcjonowania i logistyki na 3 osobne samodzielne działy. W 2014 roku otwarto także nowe magazyny obsługujące obszar Poznania i Wrocławia.

2015-2016
Rozwój oferty
Oferta - nowe produkty spożywcze

W tym czasie oferta Dailyfruits została rozszerzona o wiele nowych produktów spożywczych. Oprócz owoców i warzyw zaczęliśmy dostarczać także soki i syropy, bakalie, nabiał, produkty śniadaniowe i inne zdrowe przekąski. Znacznie poszerzyliśmy także obszar dostaw obejmując praktycznie całą Polskę. Nasze charakterystyczne drewniane, wielorazowe skrzynki zaczęły być rozpoznawalne w firmach w całej Polsce. Zaczęliśmy regularnie pojawiać się na konferencjach i kongresach dla branży HR, gdzie przekonywaliśmy o długofalowych korzyściach związanych z podniesieniem poziomu świadomości pracowników w zakresie zdrowego żywienia. Doprowadziliśmy do tego, że owocowe dni w firmach przestały być postrzegane jako coś oryginalnego. Stały się raczej obowiązującym standardem podobnie jak kawa z ekspresu czy służbowy laptop. Pozycja Dailyfruits na rynku była już ugruntowana, ale wciąż słuchaliśmy czego potrzebują nasi Klienci i szukaliśmy pomysłów na to, jak zaspokajać te potrzeby, żeby zmieniać rynek benefitów oferując coraz atrakcyjniejsze rozwiązania dla pracowników.

2017-2019
Dział dietetyczny
Jesteśmy liderem i tworzymy nowy dział dietetyczny

Założyliśmy Dział Dietetyczny. Razem z owocami i warzywami zaczęliśmy dostarczać regularnie ulotki edukacyjne i plakaty, a także organizować wykłady dietetyczne oraz indywidualne konsultacje dla pracowników firm z mierzeniem składu ciała i wieku metabolicznego. Tylko w 2018 roku za pomocą specjalistycznego sprzętu przebadaliśmy kilkanaście tysięcy osób.
W tym samym czasie podjęliśmy również współpracę z Instytutem Medycyny Pracy, Aon Hewit i organizacją Human Power z którymi wspólnie badaliśmy zachowania żywieniowe pracujących Polaków.
Lata 2018 i 2019 to również lata silnego rozwoju w zakresie powierzchni magazynowych, możliwości logistycznych oraz systemów informatycznych dzięki czemu możemy jeszcze szybciej reagować na rosnące potrzeby klientów. Inwestycja w magazyn centralny o powierzchni 3000m2 oraz nowe biuro w standardzie Breem o powierzchni 700 m2 pozwoliło nam na poszerzenie portfolio zatrudnienie nowych osób i lepszą obsługę klienta.
Inwestycja na poziomie 1 300 000 zł w autorskie rozwiązanie informatyczne daje ogromne możliwości do efektywnego planowania tras, rozwoju terytorialnego, rozwoju nowych linii produktowych oraz bardziej wydajnego planowania zakupów. W 2019 roku mieliśmy ponad 2000 Klientów, którym regularnie dostarczaliśmy zdrowe produkty dla pracowników.

2020
Dailyfruits Home
Dailyfruits - dostawa na home office

2020 rok przyniósł prawdziwą rewolucję na rynku benefitów. Wybuch pandemii spowodował załamanie się głównego źródła dochodów. Z dnia na dzień 80% dostaw owoców przestało być realizowanych ze względu na lockdown i masową pracę zdalną. Szukając strategii wyjścia z tej trudnej sytuacji nie zapomnieliśmy o pomaganiu. Dziesiątki ton owoców zamiast do biur trafiły do banków żywności i szpitali. W tym trudnym momencie szukaliśmy nowych rozwiązań, które będą lepiej dopasowane do gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości. Spotkania na żywo z dietetykami zostały zastąpione przez spotkania online. Łącznie w okresie pandemii przeprowadziliśmy ponad 500 webinarów dietetycznych w których wzięło udział około 30 000 pracowników. W 2020 roku powstał także koncept Dailyfruits Home. Nowy obszar działalności firmy obejmował dostawy świeżych owoców, warzyw i innych produktów spożywczych prosto do domów pracowników zamiast do zakładów pracy. W ofercie znalazły się zestawy z produktami rozgrzewającymi i wspierającymi odporność. Wiele firm zamówiło regularne dostawy paczek żywnościowych dla swoich pracowników od Dailyfruits Home wspierając w ten sposób zdrowie i odporność swoich zespołów. Widząc, że okres pracy zdalnej się przedłuża zaproponowaliśmy także alternatywne rozwiązania dla tradycyjnej wigilii pracowniczej. W ten sposób zaczęliśmy tworzyć świąteczne paczki okolicznościowe z zupełnie innymi produktami niż dotychczas. Oprócz świeżych owoców zaczęliśmy tworzyć zestawy prezentowe z miodem, piernikami w gorzkiej czekoladzie, winem, kawą, herbatą czy świeczkami zapachowymi.

2021
Sendgift
Sendgift.pl - nowa platforma do dystrybucji paczek

2021 rok to okres w którym szukaliśmy kolejnych pomysłów na integrację pracowników zdalnych. Udało nam się stworzyć rozwiązania, która umożliwiały zaangażowanie swoich zespołów przez pracodawcę bez fizycznego kontaktu. Na home office wysłaliśmy pracownikom firm zestawy produktów na grill, zestawy do domowej uprawy ziół czy zrobienia własnych owocowych lodów. W związku z poszerzającym się asortymentem nazwa platformy do dystrybucji paczek dla pracowników została zmieniona z Dailyfruits Home na Sendgift.pl. Wiosną i latem wiele firm powróciło do biur, a wraz z pracownikami powróciły regularne owocowe dostawy, które realizowaliśmy przed pandemią. W 2021 roku udało nam się także znacząco poszerzyć katalog produktów na święta Bożego Narodzenia. Łącznie w grudniu obdarowaliśmy ponad 130 000 pracowników – trzy razy więcej niż w poprzednim roku!

2022
Better Workplace
Początek Better Workplace

Od 2022 zaczynamy działać pod nową nazwą better workplace. Nowa nazwa firmy określa kierunek jaki towarzyszy nam od lat – wspieranie firm, które chcą poprawiać warunki pracy to nasza misja. Hasło jest jednocześnie zapowiedzią tego, że chcemy stale doskonalić naszą ofertę dla firm i rozszerzać pakiet dostępnych usług, które pomagają tworzyć lepsze miejsce pracy. Mając regularny kontakt z działami HR wiemy, jak bardzo zmieniły się potrzeby pracowników. Dzisiaj obsługa firm nie polega tylko na zapewnieniu owocowych czwartków w biurze ale kompleksowej obsłudze firm w zakresie dostarczania świeżej zdrowej żywności dla pracowników bez względu na to gdzie przebywają. Co więcej chcemy też promować wartościowe idee – zdrowe odżywianie, ekologię, szeroko pojęty wellbeing, potrzebę integracji rozproszonych zespołów. Wszystkie te potrzeby będziemy realizować poprzez nową markę parasolową better workplace.