Home/Blog/W 2025 wigilia wypada 12 grudnia. Przynajmniej w polskich firmach. 

W 2025 wigilia wypada 12 grudnia. Przynajmniej w polskich firmach. 

W 2025 wigilia wypada 12 grudnia. Przynajmniej w polskich firmach. 

W tym roku najwięcej firm spotka się na wigilii 12 grudnia, a średni koszt jej organizacji wyniesie 250 zł od osoby. Pracownicy mogą podczas takiego spotkania liczyć na polską kuchnię popijaną winem. 46 proc. pracodawców planuje także paczki świąteczne, w których znajdą się głównie produkty spożywcze, takie jak słodycze, kawa i herbata czy konfitury. Jakie uzasadnienia dla tych budżetów mają działy HR? 

Działy HR już od października przygotowują firmę na święta. Dla jednych to wyzwanie logistyczne, dla innych – ulubiony projekt roku. Ale wszyscy zgodnie przyznają: dobrze zaplanowana firmowa wigilia czy paczka świąteczna pozwala na wyrażenie wdzięczności, buduje lojalność pracowników i integruje zespół.  

Co w paczce dla pracownika? Od miodu po elektronikę 

Z raportu Better Workplace „Jak firmy celebrują święta?” wynika, że 46 proc. badanych firm zamawia paczki świąteczne dla swoich pracowników i kontrahentów. 

– Firmy chętnie wybierają przede wszystkim słodycze, które znajdują się w ponad 90 proc. zestawów. Dużą popularnością cieszy się także kawa z lokalnej palarni oraz dobrej jakości herbata, a do tego konfitury, dżemy i inne przetwory. Niespełna 30 proc. zestawów świątecznych zawiera jakiś alkohol (zazwyczaj butelkę wina). Alkohol, częściej niż w paczkach dla pracowników, pojawia się w zestawach upominkowych przeznaczonych dla kontrahentów.  Średnio w paczce dla pracowników firmy umieszczają 10 produktów, choć niektórzy klienci przygotowują zestawy, gdzie jest ich ponad 20 – mówi Agnieszka Sopel, menadżer ds. benefitów i zaangażowania w Better Workplace. 

Według danych Better Workplace średni budżet przypadający na jedną paczkę to ok. 120-150 zł. W stosunku to ubiegłego roku widać nieznaczny wzrost wartości paczki, co wynika ze wzrostu cen wielu produktów spożywczych. Choć niektórzy pracodawcy o prezentach świątecznych myślą już przed wakacjami, zdecydowana większość zamówień na paczki świąteczne składana jest pod koniec października lub w listopadzie.  

– Większość firm wręcza prezenty świąteczne w siedzibie. Czasem odebranie takiego prezentu  to okazja, żeby zaprosić do biura pracowników hybrydowych. W niektórych organizacjach, w których wciąż dominuje praca zdalna, prezenty wysyłane są do domów. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie trzeba martwić się magazynowaniem prezentów i ich ewidencjonowaniem –  tłumaczy Agnieszka Sopel. 

Z raportu Better Workplace wynika, że 70 proc. ankietowanych firm wierzy, że prezent na święta wzmacnia lojalność pracownika, a zdaniem ¾ pozwala także budować u pracowników poczucie docenienia. 

Firmowa wigilia – polskie jedzenie i lampka wina 

Średni koszt organizacji wigilii firmowej w 2025 roku wyniesie 250 zł od osoby – wynika z danych udostępnionych przez portal Briefly, specjalizujący się w prezentacji i rezerwacji przestrzeni na przyjęcia okolicznościowe. Blisko 90 proc. wszystkich świątecznych imprez organizowanych jest w grudniu, a przygotowania do nich polskie firmy rozpoczynają zazwyczaj dwa miesiące przed wydarzeniem. 

– Tradycyjnie już największą popularnością, jeśli chodzi o terminy imprez świątecznych w Polsce, cieszą się grudniowe piątki i czwartki. Tegorocznym bestsellerem jest piątek 12 grudnia – wyjaśnia Tomasz Szczęśniak z portalu Briefly.  

Według danych Briefly polska wigilia firmowa organizowana jest statystycznie dla 40 gości. Koszt zależy nie tylko od wielkości miasta, ale także od wielkości firmy. Imprezy świąteczne poniżej 50 osób kosztują średnio 220 zł od osoby. Natomiast duże przedsiębiorstwa zapraszające 50 lub więcej gości i planują wydatki przekraczające 280 zł od osoby.   

  • 20 proc. właścicieli firm organizuje samodzielnie imprezę świąteczną od A do Z 
  • W połowie przypadków to asystenci lub office managerowie odpowiedzialni są za wstępną selekcję ofert restauracji. 
  • W jednej trzeciej firm za zorganizowanie spotkania świąteczno-noworocznego odpowiadają działy marketingu lub HR 

Zdecydowana większość firm – poszukujących lokali za pośrednictwem portalu Briefly – preferuje tradycyjną polską kuchnię (ponad 80 proc. wskazań) na firmowych imprezach świątecznych. Podobny odsetek organizatorów oczekuje również alkoholu podczas wydarzenia – zazwyczaj wina. 

Better Workplace oferuje kompleksowe rozwiązania w tworzeniu zdrowego i przyjaznego środowiska pracy – od logistyki po edukację. To firma z polskim kapitałem, która od 2011 roku dynamicznie rozwija się na rynku benefitów pozapłacowych. Wspiera pracodawców, dostarczając doceniane przez pracowników rozwiązania – od świeżych owoców i kawy, przez kanapki i fit przekąski, aż po prezenty i konsultacje dietetyczne – które realnie wpływają na dobrostan pracowników i efektywność zespołów.   

Better Workplace łączy doświadczenie, niezawodną logistykę i elastyczne podejście, by oferować usługi skrojone na miarę różnych modeli pracy – obsługując biura, zakłady produkcyjne, pracowników na home office i w systemach hybrydowych. 

Briefly to wyszukiwarka i platforma do rezerwacji lokali na przyjęcia i wydarzenia. Umożliwia szybkie porównanie i rezerwację miejsc w całej Polsce – od restauracji i klubów, po hotele, sale bankietowe oraz ośrodki konferencyjne. Dzięki współpracy z kilkunastoma tysiącami obiektów Briefly pomaga znaleźć idealną przestrzeń na każdą okazję. 

Wypróbuj za darmo

Skorzystaj z darmowego testu i sprawdź nasze benefity pozapłacowe w swojej firmie!

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń wpis korzystając z gwiazdek

Średnia ocena. 0 / 5. Ocena: 0

Brak ocen - bądź pierwszy który oceni ten wpis.