Owoce w biurze to benefit, który pozytywnie wpływa na samopoczucie pracowników i ich zdrowie pod warunkiem, że jest traktowany jako długofalowa inwestycja. Wiele firm korzysta z dostaw owoców od lat, jednak nie wszyscy są tak konsekwentni. Niektórzy wycofali się z tradycyjnych biurowych benefitów, gdy zmienili z powodu pandemii tryb pracy na zdalny lub hybrydowy z przewagą home office. Jak powrócić do owocowych dni w firmie i co zrobić, żeby benefit był dobrze przyjęty? Zobacz praktyczne wskazówki, które ułatwią ten proces!
Zrób akcję informacyjną – wykorzystaj kanały do komunikacji wewnętrznej
Ludzie nie korzystają z benefitu, jeśli o nim nie wiedzą. Dlatego jeśli owoce mają być dostępne w biurze, warto z wyprzedzeniem o tym poinformować. Każdy nowy benefit to pozytywna wiadomość dla pracowników. Napisz o owocach w biurze korzystając z tych kanałów informacji, których zazwyczaj używacie. To może być ogłoszenie intranecie, komunikat w firmowej gazetce, mail wysłany do wszystkich pracowników, wiadomość na firmowym komunikatorze. Warto łączyć różne formy, żeby mieć większą szansę na to, że informacja dotrze do odbiorców.

Rozwieś plakaty
To bardzo prosty i skuteczny sposób na poinformowanie o tym, że w biurze będą pojawiać się świeże owoce. Plakaty informacyjne możesz otrzymać bezpłatnie od dostawcy owoców. Projekt można dopasować do firmowej komunikacji wizualnej.
Opisz zasady korzystania z benefitu – jeden owoc dla każdego
Nie każdy będzie od razu wiedział, jak korzystać z owocowego benefitu, szczególnie jeśli do tej pory nie miał takiej okazji. Żeby uniknąć nieporozumień warto od razu określić jasne zasady. Jeśli zamawiasz do firmy taką ilość, żeby na każdego pracownika w ciągu dnia przypadał 1 owoc, warto wyraźnie o tym powiedzieć. Na skrzynce można umieścić zawieszki z tekstem „Weź 1 owoc. Pamiętaj o kolegach i koleżankach”. Podobny tekst może również widnieć na plakacie. Jeśli w firmie pracują osoby innej narodowości, komunikat może być także w innych językach – na przykład po angielsku albo po ukraińsku.

Zbierz uwagi od pracowników
Pierwsze tygodnie po wdrożeniu owocowego benefitu są bardzo ważne. To wtedy pracownicy mogą sobie wyrobić zdanie na jego temat, którego później będą się trzymać. W końcu pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Na początku można jeszcze skorygować niektóre kwestie. Dlatego warto rozmawiać z pracownikami i zachęcać do dzielenia się swoimi przemyśleniami. Dobrze jest uwzględnić w okreie wdrożenia następujące kwestie:
- czy owoców jest odpowiednio dużo i dla każdego starcza?
- czy skrzynki trafiają we właściwe miejsce i wszyscy pracownicy mają do nich dostęp?
- czy godzina dostawy jest odpowiednia, a może owoce trafiają do firmy zbyt wcześnie lub zbyt późno?
- Czy w skrzynce znajdują się te owoce, które smakują pracownikom?
Każda z tych kwestii może być odpowiednio zaopiekowana przez dostawcę owoców:
- Można zwiększyć liczbę owocowych skrzynek
- Można przekazać szczegółowe wytyczne dotyczące miejsca umieszczenia skrzynek – na przykład poprosić dostawcę o umieszczenie 1 skrzynki w kuchni dla pracowników biurowych i 3 skrzynek w kuchni dla pracowników produkcji
- Można zamówić dostawę we właściwym przedziale godzinowym. Dzięki temu unikniesz sytuacji w której ktoś przychodzi do pracy i chce sięgnąć po owoc, a skrzynki jeszcze nie ma.
- Możesz również zmienić skład owocowej skrzynki i proporcje między różnymi owocami. Standardem jest mix jabłek, bananów i owoców sezonowych, ale ten pakiet da się w dowolny sposób modyfikować.
Na etapie konsultacji z pracownikami można dopasować do ich potrzeb także dzień dostaw. Idealnie jeśli owoce są codziennie, jednak jeśli musisz zdecydować się na 1 lub 2 dni w tygodniu, wybierz takie, gdy w biurze jest największa frekwencja.

Promocja owoców w biurze – podsumowanie
Owoce w biurze to benefit dla każdego. Jeśli z jakiegoś powodu nie przyjął się w biurze to prawdopodobnie przez niewłaściwe dobranie wielkości zamówienia lub terminów dostaw albo przez brak odpowiedniej komunikacji. Gdy te kwestie zostaną dopracowane przy kolejnym podejściu lub powrocie owoców, można mieć pewność, że wdrożenie zakończy się sukcesem, a pracownicy będą zadowoleni ze zdrowej energii na co dzień.
Pamiętajmy też o tym, że owocowe przekąski będą się cieszyć większą popularnością, jeśli trafią do świadomych i wyedukowanych pracowników. Jeśli budżet na to pozwala, warto wprowadzić w firmie także program edukacji żywieniowej. Wykłady dietetyka lub webinary online oraz indywidualne konsultacje w zakresie zdrowego odżywienia skutecznie zachęcą do codziennego sięgania po porcję witamin.
Czy ten artykuł okazał się przydatny?
Oceń wpis korzystając z gwiazdek
Ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 1
Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.