Jak powinny wyglądać paczki z upominkami dla pracowników? Historia Sendgift.pl

Paczki dla pracowników to benefit z długą historią. Przed laty pakiety na święta otrzymywali często pracownicy dużych, państwowych firm, zwłaszcza przemysłowych. Obecnie upominki traktuje się jako dobry sposób na docenienie pracownika w wielu nowoczesnych, innowacyjnych firmach w branży technologicznej czy IT. Prezent to uniwersalny benefit, który zawsze się sprawdza o ile właściwie dopasujemy opakowanie i zawartość paczki.
Z tego artykułu dowiesz się:

Paczki dla pracowników – jak to się zaczęło?

Od 2020 roku wysłaliśmy ponad 300 000 paczek dla pracowników. Sam pomysł zrobił się trochę z przypadku. Gdy biura zostały zamknięte z powodu pandemii koronawirusa szukaliśmy pomysłu, jak wciąż dostarczać pracownikom świeże warzywa i owoce. Tak powstała idea Dailyfruits Home czyli owoców dostarczanych prosto do domu, a nie do biura, gdy wielu pracowników niespodziewanie trafiło na home office.

W realizacji pomysłu pomogło nasze zaplecze logistyczne, dostęp do kartonów, dobrej jakości owoców, bakalii soków i innych produktów, a także własna flota samochodowa. Pierwsze zamówienia na owocowe dostawy na home office potwierdziły, że pomysł ma potencjał. Zwłaszcza że w paczkach dla pracowników kładliśmy nacisk na produkty budujące odporność – sok malinowy, imbir, cytryny, miód.  Z czasem okazało się, że Klienci oczekiwali także wielu innych produktów w paczce, których pierwotnie nie braliśmy pod uwagę.

Okres poprzedzający Boże Narodzenie w 2020 roku był czasem wzmożonych dyskusji o tym, jak świętować z pracownikami. Gdy stało się jasne ,że z powodu pandemii nie odbędą się tradycyjne wigilie firmowe, wiele organizacji szukało alternatyw. Ci którzy zdecydowali się na wysyłkę paczek wybierali inne produkty niż owoce. W ten sposób zaczęliśmy komponować także zestawy z winem, kawą, herbatą, gorzką czekoladą czy piernikami. Szybko stało się jasne, że tu nie chodzi tylko o wysyłanie owoców, a znacznie szerszą ofertę produktową. To stało się przesłanką do zmiany brandu. Dailyfruits Home płynnie zostało zamienione na Sendgift.

Więcej niż prezent – paczka jako sposób na zaangażowanie pracownika

Paczki na święta od pracodawcy to miły gest. Można jednak zmierzyć jego wartość, obliczając ile mogły kosztować produkty, opakowanie i wysyłka. Są jednak takie benefity, które trudno przeliczyć na pieniądze, a jeszcze trudniej zastąpić innymi rozwiązaniami. W warunkach pandemicznych wiele firm zmagało się z problemem integracji w rozproszonych zespołach. Jak kontaktować się z pracownikami w sprawach innych niż bieżące projekty? Jak zainspirować ich jakimś ciekawym pomysłem albo ideą? Działy HR szukały odpowiedzi na te pytania, a my podsuwaliśmy rozwiązania!

Wiosną i latem wypromowaliśmy wysłane do domu zestawy do samodzielnej uprawy ziół w warunkach domowych. W pakiecie pracownik otrzymywał doniczki, ziemię, nasiona i wskazówki jak uprawiać rośliny. Pomagaliśmy także zorganizować firmowy grill albo piknik podsuwając produkty grillowe na majówkę. W lecie razem z naszymi Klientami zachęcaliśmy pracowników do samodzielnego zrobienia lodów na bazie owoców. W paczkach otrzymali foremki do lodów, przepisy na lody w kilku smakach przygotowane przez dietetyka oraz wszystkie potrzebne składniki. Pracownicy wymieniali się doświadczeniami i przesyłali sobie zdjęcia. Dzięki temu wysłanie paczki stało się początkiem firmowego wydarzenia w które zaangażowane były setki osób!

W okresie pandemii wiele firmowych aktywności i benefitów przeszło do świata online – z różnym skutkiem. Lawinowo zwiększyła się popularność webinarów. Często stawiano na konsultacje online z dietetykami albo psychologami.

Widząc ten trend spróbowaliśmy połączyć świat online i offline organizując nietypowe warsztaty kulinarne czyli livecooking online.

Wspólne gotowanie dla pracowników pracujących online w różnych częściach Polski nagle stało się możliwe. Wystarczyło wysłać wszystkim zaangażowanym w ten projekt paczki z przepisem  i tymi samymi składnikami i zorganizować spotkanie online prowadzone przez znanego z telewizji mistrza kuchni.

Projekt udał się na tyle dobrze, że niektóre firmy organizowały takie warsztaty kilkakrotnie, a o realizacji pisano w mediach – między innymi w drukowanym magazynie Forbes.

Jak powinny wyglądać paczki z upominkami dla pracowników? Historia Sendgift.pl | eventy dla pracownikow szymon gotowanie online1

Wiele sposobów na paczkę dla pracownika, ale jak zrobić to dobrze?

Jak widać karton wypełniony produktami to tylko środek do realizacji różnych celów. W zależności od potrzeb konkretnej firmy wysyłając prezent można wspierać zdrowe nawyki, sprawiać, że pracownik czuje się doceniony, motywować do pracy, wspierać podczas choroby, zachęcać do wspólnego zaangażowania, integrować lub spełniać kilka z tych potrzeb jednocześnie.

Jednak, żeby cała akcja z paczkami dla pracowników się udała wszystkie produkty muszą dotrzeć na czas we właściwe miejsce no i w całości! Jak to zorganizować?

Niewątpliwie z każdą kolejną wysyłką nabieraliśmy coraz więcej doświadczenia. Od lat wiedzieliśmy w jaki sposób właściwie przechowywać i pakować owoce, warzywa czy zioła. Jednak wraz ze zmianą charakteru paczek stanęły przed nami nowe wyzwania – przede wszystkim odpowiednie pakowanie produktów w szkole jak miody, dżemy czy butelki z winem.

Jak powinny wyglądać paczki z upominkami dla pracowników? Historia Sendgift.pl | paczka swiateczna

Odpowiednie ułożenie produktów w paczce było testowane na różne sposoby. Możemy poszczyć się tym, że tworząc skuteczne rozwiązania nie wybraliśmy drogi na skróty wypełniając paczki plastikiem. Ponad 300 000 paczek wysłaliśmy do domów w całej Polsce posługując się naturalnymi wypełniaczami – papierem oraz wełną drzewną.

Nie bez znaczenia jest także właściwy dobór kartonu do wysyłane zawartości. Zawsze staramy się, żeby produkty nie były spakowane zbyt ciasno ani zbyt luźno. Każdy zestaw zanim zostanie przekazany do realizacji jest pakowany na próbę, aby upewnić się, że zawartość będzie bezpieczna.

Jak powinny wyglądać paczki z upominkami dla pracowników? Historia Sendgift.pl | paczka dla pracownikow z gra

Jak dostarczyć paczkę dla pracownika pod właściwy adres?

Realizując duże projekty związane z wysyłką więcej niż 1000 paczek stanęliśmy także przed koniecznością zgromadzenia wszystkich adresów do wysyłki, a także organizacji procesu wysyłkowego – każdej paczce trzeba było nadać numer, wydrukować etykietę, monitorować jej status, realizować zwroty i szeroko pojętą obsługę całego procesu.

Pomaga nam w tym innowacyjna platforma na stronie sendgift.pl. To tutaj pracownicy sami zamawiają paczkę określając, gdzie mamy ją wysłać. W ten sposób można elastycznie zaplanować odbiór niekoniecznie w miejscu zamieszkania znanym pracodawcy. Przeprowadzka, spędzanie czasu u rodziny albo chęć odebrania prezentu w wybranym paczkomacie to kwestie, które przestały być dla nas jakąkolwiek przeszkodą.

Opakowanie ważniejsze od zawartości?

Paczka dla pracownika jest warta więcej niż produkty w niej zawarte. Kawę, herbatę albo wino można przecież kupić w sklepie. To co najbardziej cieszy gdy otrzymujemy prezent to moment jego rozpakowywania. Dlatego, aby paczki dla pracowników okazały się sukcesem trzeba należycie zadbać o oprawę wizualną.

Żeby wyjść naprzeciw różnym oczekiwaniom Klientów opracowaliśmy kilka sposobów na personalizację paczek:

  • Ręcznie wiązana wstążka z kolorowej rafii,
  • Naklejka na karton z wybranym wzorem i logotypem Klienta,
  • Dopasowana do kartonu papierowa obwoluta z identyfikacją wizualną.

W ciągu 2 lat wykonaliśmy kilkaset różnych projektów dopasowanych do różnych okazji. Na kartonach pojawiły się motywy świąteczne, choinki, zające wielkanocne, uśmiechnięte buzie i wiele innych elementów graficznych. Wisienką na torcie w paczkach świątecznych były dołączane do środka kartki z życzeniami – w języku polskim, angielskim, ukraińskim.

Jak powinny wyglądać paczki z upominkami dla pracowników? Historia Sendgift.pl | paczka swiateczna dla pracownikow

Wysyłka paczek dla pracowników nigdy nie jest łatwym przedsięwzięciem. Aby projekt w pełni się udał niezbędne jest zaangażowanie wielu osób na różnych etapach. Od zamówienia odpowiednich produktów i opakowań, poprzez zorganizowanie logistyki dostaw, pakowania, aż po oprawę wizualną. Trudno jednak wyobrazić sobie coś, co sprawiałoby więcej satysfakcji. Ja zawsze wolałem być osobą obdarowującą niż obdarowywaną. Świadomość, że starannie przygotowany upominek sprawia komuś radość motywuje do pracy. Jeszcze bardziej jeśli tych upominków dla pracowników i ich rodzin jest w okresie poprzedzającym święta ponad 100 000.

Czujemy się jak pomocnicy świętego Mikołaja i naprawdę dobrze wywiązujemy się z tej roli, dlatego firmy powracają do nas i w kolejnym roku znów realizują paczki świąteczne razem z zespołem Sendgift.

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń wpis korzystając z gwiazdek

Ocena: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Podziel się artykułem:
Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych:

Dailyfruits z siedzibą w Warszawie, ul. Posag 7 Panien 1a, 02-495 Warszawa (dalej „my”, „Dailyfruits”). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:

  • listownie: na adres podany powyżej z dopiskiem “Dane osobowe”
  • przez e-mail: daneosobowe@dailyfruits.pl
  • telefonicznie: 22 868 04 99

Cele przetwarzania:

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym.

Podstawy prawne przetwarzania:

Nasz uzasadniony interes

Odbiorcy danych:

Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Dailyfruits: podmioty świadczące usługi serwisu i utrzymania systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi związane z obsługą Użytkowników, podmioty prowadzące audyty oraz organy publiczne.

Prawa związane z przetwarzaniem danych:

  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych
  • prawo dostępu do danych
  • prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych
  • prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych
  • prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych,
  • inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu: https://betterworkplace.pl/polityka-prywatnosci  

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych:

Dailyfruits z siedzibą w Warszawie, ul. Posag 7 Panien 1a, 02-495 Warszawa (dalej „my”, „Dailyfruits”). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:

  • listownie: na adres podany powyżej z dopiskiem “Dane osobowe”
  • przez e-mail: daneosobowe@dailyfruits.pl
  • telefonicznie: 22 868 04 99

Cele przetwarzania:

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym.

Podstawy prawne przetwarzania:

Nasz uzasadniony interes

Odbiorcy danych:

Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Dailyfruits: podmioty świadczące usługi serwisu i utrzymania systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi związane z obsługą Użytkowników, podmioty prowadzące audyty oraz organy publiczne.

Prawa związane z przetwarzaniem danych:

  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych
  • prawo dostępu do danych
  • prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych
  • prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych
  • prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych,
  • inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu: https://betterworkplace.pl/polityka-prywatnosci