Nasze Aktualności
Blog

Dobra atmosfera w pracy – jak o nią zadbać?
Atmosfera w pracy jest ważnym czynnikiem wpływającym na zadowolenie pracowników. Wiele osób zmienia miejsce zatrudnienia nie ze względu na wynagrodzenie czy pakiet benefitów a właśnie atmosferę w organizacji, która sprawia, że pracownik nie czuje się tam dobrze. Przyjazna atmosfera w pracy to czynnik wspierający zaangażowanie, integrację pracowników i poczucie więzi z prac pracodawcą. W firmach, gdzie panuje dobra atmosfera występuje zazwyczaj mniejszy współczynnik rotacji pracowników. Warto zatem dbać o dobrą atmosferę. Tylko jak robić to mądrze?

Wypalenie zawodowe – definicja, objawy, przyczyny i skutki
O wypaleniu zawodowym zaczęło się głośniej mówić w ciągu ostatni 2-3 lat. Do szerokiej dyskusji na ten temat w dużym stopniu przyczyniła się pandemia i wymuszona, masowa praca zdalna. To wówczas zaczęło się więcej mówić na temat stresu, zdrowia psychicznego i właśnie syndromu wypalenia zawodowego. Co warto wiedzieć o tym zjawisku i jak mu zapobiegać? Zobacz najważniejsze informacje o wypaleniu zawodowym.

Pies w pracy – wady i zalety takiej sytuacji
Dog-friendly office to jeden z najnowszych benefitów na polskim rynku pracy. Obecność czworonoga może pozytywnie wpływać na samopoczucie i kreatywność zatrudnionych. Czy wobec tego pies w biurze to zawsze dobry pomysł? Niekoniecznie! W niektórych sytuacjach pupil może stać się źródłem konfliktów z szefem lub współpracownikami. Sprawdź, jakie są wady i zalety dog-friendly office. Dowiedz się, o czym należy pamiętać przed wprowadzeniem tego rozwiązania w firmie.

Ergonomia pracy biurowej – najważniejsze zasady
Ból pleców, głowy i karku. Drętwienia rąk i nóg. Łzawienie i pieczenie oczu. To tylko niektóre konsekwencje zdrowotne pracowania w nieergonomicznych warunkach. Wymienione dolegliwości mogą prowadzić do rozwoju takich chorób jak zespół suchego oka, zwyrodnienia stawów, zakrzepica czy zespół cieśni nadgarstka. Jak zminimalizować ryzyko ich wystąpienia? Sprawdź, jak powinno wyglądać ergonomiczne stanowisko pracy.

Rotacja pracowników – czym jest i jak ją mierzyć?
Rotacja pracowników jest naturalnym zjawiskiem na rynku pracy. Ludzie zmieniają miejsce zatrudnienia, a firmy w zależności od aktualnej sytuacji albo powiększają swoje zespołu albo je redukują. Warto jednak monitorować wskaźnik rotacji pracowników, żeby mieć nad nim kontrolę. Masowe odejścia z organizacji mogą zagrozić stabilności procesów w firmie i doprowadzić do sporych kłopotów. Należy więc zwracać uwagę na to ile pracowników odchodzi i z jakiego powodu. Przyczyny rotacji pracowników to zawsze cenna wskazówka dla działu HR.

Prezent świąteczny dla pracowników – poznaj nasze pomysły!
Prezenty świąteczne dla pracowników należą do cenionych benefitów. Obdarowywanie swoich zespołów paczkami z okazji świąt deklarują zarówno duże firmy usługowe czy produkcyjne, jak również podmioty wyspecjalizowane w nowych technologiach, telekomunikacji czy IT. Niezależnie od branży czy stanowiska niektóre potrzeby pracowników są bardzo podobne – każdy lubi dostawać prezenty jako formę nagrody, docenienia za zaangażowanie w swoją pracę.